The YCM's team

The YCM's team

Friday, November 6, 2009

Jualan Terbuka 5

salam...
mintak maaf la yer, lama sungguh mengambil masa utk update blog ni... sementara cerita tak basi lagi, aku nak sharing lagi aktiviti marketing aku ni. untuk jualan terbuka kali ni, rasanya memang banyak sangat kelainan yang aku buat dan terjadi secara tak sengaja. tetiba2 aku disuntik ngan satu semangat baru yang dah lama aku tinggalkan. aku punya sense of creativity tu macam dah lama sgt terbiar berkarat dalam kepala aku ni. kadang2 sampai takleh nak fikir out of box. biarkan le benda tu goes as a flow. hai... otak ni kalo dalam 21 hari tak belajar benda baru, 1 sel akan mati tau. dah cyclenya gitu. agaknya takdir Allah gak kot, sebab selalunya aku mintak doa kat Allah supaya selalu mencintai pekerjaan aku, jgn sampai aku boring ngan apa yang aku survivekan selama ni. jangan sampai aku kufur nikmat yang Allah bagi walaupun aku ni memang tak dinafikan antara yang suka bersungut dengan apa yang aku hadapi sehari2. Eleh, koang pon sama gak kan... jangan ler tak ngaku... :P. berikut ni aku sharing lagi barang2 dagangan aku sepanjang aktiviti luar ni.
Enjoy!!
. Special item of the day.cuppies dalam box ni very limited. fast selling item gaklah on that day.
buat pertama kalinya sepanjang aku berniaga kat sini.. ni la 1st time aku pakai cuppies tower.
peoples so excited, sampai doang igt aku sajer2 je display. actually utk dijual yer... :)
aku teruja. sebab ni idea bernas dari aku utk buat kelainan pada jualan minggu tersebut.

minggu ni pon mmg bawak banyak cuppies LOVE2 jer... ntah, masa aku tgh buat cuppies ni aku rasa macam sedang ingin bercinta ngan laki aku.. ha, jangan tak tau, laris pulak tu... balik umah bawak bekas kosong jerk. alhamdullilah!

ni kire jual lelong... lambakan kek coklat. ala2 choc.fudge cake... tak manis sgt didalam sebab kat luar tu dah coklat pon.
cookies in small packet. macam2 ada...

roti memang sengaja tak bawak banyak. Prover aku buat hal la pulak.... cuma bawak stollen kacang merah, pandan kaya & kelapa. manakala garlic butter, cheese roll & butter roll dalam bentuk baby buns.

erm.... ni pon kelainan gak nih... aku tergerak nak buat roti sosej. mak aikhh...lembut giler. makan 1 memang tak kenyang,nak kene 2,3 keping gak lah! aku sempat buat sosej daun (ala2 pizza), sosej bunga (oregano, black pepper dan mayo)

ni kek coklat fudge yg aku jual 'loose' pd hari pertama meniaga.
En.Organizer bagi aku kat corner lak. best gak. tapiii... ada yg tak best, pasal makcik ujung tu jual bahan dapur basah, jadi banyak lalat masa time niaga aritu. malas nak cakap banyak2 pasal makcik tu pon bley tahan mulutnya.. takut aku.... aku suke duduk diam dalam 'gua' aku sendiri. buat hal sendiri. hati pon tak sakit kan...kan....

ini ler ghupernya hari pertama meniaga.... lengang lagi. maklum lah, tengah bulan.... hehe....
ok, sekian terima kasih.
T.A.M.A.T


I made this widget at MyFlashFetish.com.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails