The YCM's team

The YCM's team

Wednesday, September 16, 2009

Akhirnya ... kita hampir beraya...

bahagianya... ermm bestnyerr.....
akhirnya raya hampir tiba.. lagi cket hari jer kita sumer akan completekan bulan ramai ramadhan ni. thn ni thn pertama aku beraya bersama suami n family mertua. thn2 sudah aku beraya dgn family sendiri. buat pertama kalinya aku dpt beraya dengan relax thn ni. kerja2 kuih pun hampir habis...hari ni last buat keje, (sudently ada oang order kuih last minit). tinggal tempahan kek kwn2 jer lagi. maybe esok aku settlekan dan terus hantarlah ke umah doang. maklumlah, sabtu ni dah nak masak ketupat, lemang n rendang. my husband pon dah bg hint suh belajar menganyam ketupat. aramak...! reti ke tak nih.. dah ada keluarga lagi satu ni, byk hati kena jaga... semestinya aku merindui zaman bujangku... hiks ;)

kat dapur.........
dalam tray, paris bar sedang disejukkan.
tart gulung nenas yg nenek aku order sedang dibakar.

toooot....toooottttt......
(my sistah on d line)
sistah : ko buat apa?
aku : buat kuih
sistah : yaya nak order paris bar lagi 1
aku : erm???
sistah : boleh tak? ko kan buat kuih tu arini....
aku : ye..ye... nnt aku buatkan....
aku bermonolog dlm ati (nanti mesti ada extra, n bertmbh lagi stock aku, dah ler raya tinggal bape hari lagi nih... erm.. xpe la... kang tau la aku nak settle)
sistah : ok bye..
aku : bye

ni lah paris bar yg aku tgh buat tu....


every year, camni lah senario aku. kdg2 mlm raya aku masih kat dapo psl nak siapkan order oang yg last minit ni. nak tolak sayang beb, duit tuuu.... biasanya minggu akhir nak raya aku dah bz buat kek2.. biskut tu dah stop making. kalo kwn2 nak order biskut plh jer yg dah siap yg dlm stok aku nih. cam mlm td aku smpt ke shah alam n cheras. member kat quarters cikgu mintak bawakkan biskut, dia nak pilih. then sengah jam sesi jual beli terus husband aku pecut ke cheras melalui lebuh raya kesas jumpa member baik aku siti hasnah. kami bertemu di tesco xtra cheras dan dia borong biskut aku 2,3 jenis.

thx siti..
thx zue...

thn dpn kalo aku jmpa koang bwk biskut2 ni, aku dah bwk 'bodyguard' kecik.. heheh....

ok sambung packing kuehhh... oven dah bunyik dah tuuhhhh..... daaaaaaaaaaaaaaa...... (",)T


I made this widget at MyFlashFetish.com.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails